شايستگي هاي اخلاقي مديران روابط عمومي
به وبلاگ روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند خوش آمدید در صورت تمايل مي توانيد از طريق آدرس پست الكترونيكي زير با ما مكاتبه فرمائيد و اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه را ارسال كنيد تا در صورت تائيد مديريت وبلاگ در همين وبلاگ منتشر گردند. Email:rbirjandut@gmail.com
وبلاگ تخصصی علوم پزشکی 1
روابط عمومي دانشگاه بيرجند 1
دانشگاه پيام نور بيرجند 1
دانشگاه علوم پژشكي بيرجند 1
دانشگاه آزاد اسلامي واحد بيرجند 1
داشگاه بيرجند 1
دانشگاه صنعتي بيرجند 1
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند و آدرس birjandut.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 698
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


يادداشتي از دكتر احمد یحیایی ایله ای (استاد ارتباطات)  - چند مدت پيش ميهمان يكي از مديران روابط عمومي بودم اتفاقا در حضور من يكي از مشتريان به ايشان مراجعه كرد و گفتگويي اتفاق افتاد و مشتري با عدم رضايت اتاق را ترك كرد. من به ايشان گقتم فلاني تو بدون هيچ شايستگي مديريتي (سابقه مديريت) شايستگي عملي (تجربه كاري در روابط عمومي) شايستگي ارتباطي (مهارت گفتن و نوشتن) مدير شده اي، لااقل با مردم خوش برخورد (شايستگي اخلاق) باش. و در حقيقت اين شايستگي مهري بر تاييد شايستگي هاي ديگر است و چه بسا مديراني هستند كه در روابط عمومي فعاليت مي كنند و فقط داراي شايستگي اخلاقي هستند و مي توانند خدمتگذار باشند.

توصیه مهم این است که اگر مدیر روابط عمومی شایستگی اخلاقی نداشته باشد هرگز شایستگی های دیگر او را به سر منزل مقصود نمی رساند. مدیر روابط عمومی بایستی اسوه تواضع در درون سازمان و شهره صداقت برای مشتریان بیرون از سازمان باشد. شايستگي هاي اخلاقی مدیر روابط عمومی عبارتند از:

الف: برخورد متواضعانه با كاركنان و مشتريان

ب: برخورد محترمانه با كاركنان و مشتريان

ج: برخورد منصفانه با كاركرد كاركنان روابط عمومي

د: پاسخگويي سريع به خواسته هاي مشتريان

ه: پاسخگويي صحيح به خواسته هاي مشتريان

حال اگر بخواهيم برخي از ويژگيهاي اخلاقي مديران روابط عمومي را در عمل طرح كنيم به مديران روابط عمومي توصيه مي شود:

1-     تبسم كنيد. چهره متبسم دوست داشتني تر، زيباتر و اثرگذارتر است. مجتبي كاشاني مي گويد:

     و به هر چهره اي تبسم داشت    ما به آن چهره احترام كنيم

 

2-  سلام كنيد. ارتباط گر كسي است كه ارتباط را آغاز مي كند، در واقع يك مدير و كارشناس روابط عمومي كسي است كه زودتر از بقيه در سازمان سلام مي كند.

3-  شنونده باشيد. شنونده بودن يعني احترام گذاشتن به ديگران؛ شما كانال هاي زيادي براي گفتن داريد و از طريق كانال هايي مختلف پيام خود را گفته ايد، اجازه بدهيد مشتري از فرصت استفاده كند زيرا شنيدن به تنهايي ميزاني از رضايتمندي را توليد مي كند.

4-  در مرحله اول تمام انتقادات را بپذيريد. به انتقادات مشتري ايراد نگيريد؛ پارازيت هاي محيطي در خيلي از مواقع باعث شده است كه ميزان اطلاعات مشتريان درباره سازمان و خدمات و محصولات شما خيلي متفاوت باشد.

5-  شفاف و ساده اطلاعات بدهيد. اگر مي خواهيد مشتري به شما كمك كند و حرف شما را عمل كنيد خيلي ساده و شفاف سخن بگوييد. در واقع زدن حرف هايي كه ديگران متوجه نمي شوند نشانه اي بر علم و اطلاعات نيست.

6-  نتيجه گفتگو را اعلام كنيد. اگر نمي توانيد مشكل را حل كنيد و گفتگو را فوري به نتيجه برسانيد، در زماني مشخص كه به اطلاع مشتري مي رسانيد نتيجه پيگيري را به مشتري اعلام كنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: